maandag 12 januari 2009

Concept!!

Het afgelopen jaar heb ik twee stages gelopen, het was een geweldige ervaring en ik heb in dit jaar voor mijn gevoel meer geleerd dan alle voorgaande jaren bij elkaar! Ik kreeg de mogelijkheid om een kijkje te nemen in twee, op het eerste oog zeer verschillende werelden, het dans- en theaterleven en de 'fashion industry'. Vooral mijn laatste stage heeft mij een goed beeld gegeven van wat ik later graag zou doen met mijn fotografie opleiding. 

Nu ik beide stages met succes heb afgesloten is het tijd voor het laatste onderdeel aan het GLR, mijn eindexamenopdracht... 

Hiervoor heb ik een concept moeten bedenken, dus eigenlijk wat ik wil laten zien met mijn foto's. Oftewel, de achterliggende gedachte..

Tijdens mijn stage heb ik kennis gemaakt met dans en mode. Het fascineert met dat het juiste kledingstuk zoveel meer dynamiek kan geven aan een dans. Hoe bijvoorbeeld, een mooie jurk alle dansbewegingen nog veel beter kan benadrukken. Maar andersom geldt het ook, door een kledingstuk te laten bewegen komt het 'tot leven'  en ziet het er ineens heel anders uit dan waneer het nog aan het hangertje hangt. Naar mijn idee vullen dans en mode elkaar dus perfect aan en maken ze elkaar mooier en een plezier om naar te kijken. 

Deze fascinatie wil ik graag doorleven door er een foto serie van te maken. Op deze foto's wil ik graag laten zien hoe mooi kleding en beweging elkaar aanvullen. Om de foto's een authentiek gevoel te geven ben ik van plan om ballerina's als model te gebruiken. Met dit concept hoop ik anderen te laten zien hoeveel schoonheid er in dans te vinden is. En daarnaast ook de mode industrie van een andere kant te belichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten